Werken in sprints
Tijdens het project is er in sprints gewerkt. Dit ging op de volgende manier:

Werken als team
We zijn gestart met een voorbereidingsperiode, die we benut hebben om alle coalitiepartners te voorzien van hetzelfde kennisniveau over de werking en de mogelijke toepassingen van ID-wallets. We hebben daarvoor een kennissessie ID-wallets en een Deep-dive gehouden.
Deze bijeenkomsten hebben de mogelijkheden en de impact die een ID-wallet kan hebben op de dienstverlening voor het team verduidelijkt, zichtbaar gemaakt. We hebben deze periode afgesloten met een use case sessie, waarin we 19 use cases verzameld, aan elkaar gepitched en geprioriteerd hebben.
We zijn daarna gestart met het werken in sprints van vier weken. Binnen elke sprint doorlopen we een vast proces dat de kernactiviteiten structureert en focus biedt. Aan de start van de sprint, de sprintplanning, bepalen we wat we aan het eind van de sprint minimaal afhebben (MVP).
Wekelijks hielden we een weekstart waarin we bespraken wat de week ervoor gedaan is, wat er deze week op de planning staat en waar hulp bij nodig is.
Aan het eind van elke week werd aan de teamleden en (interne) stakeholders een terugblik van de week verstuurd. Aan het eind van de sprint werden de resultaten samengevat in een sprintreview en gedeeld met stakeholders. De opmerkingen werden meegenomen en als actie op de backlog geplaatst.
Als samenwerkomgevingen werd gebruikt gemaakt van:
- Github om de werkzaamheden op de backlog weer te geven en te volgen
- Miro voor het uitwerken van het herontwerp van use cases en houden van werksessies
- Figma voor ontwerp UX design
- Framer voor ontwikkelen demo’s
- Teams voor delen van documenten en presentaties
Projectdocumenten
- Plan van aanpak
- Tussenrapportage innovatieproject
- Eindrapportage innovatieproject